Saltar a continguts

29/09/2019
Esport
Secció de Muntanya
Grup Marmota | La Vall d'Olzinelles (Parc Montnegre-Corredor)

Data:  Diumenge 29 de Setembre de 2019

Lloc:  La Vall d’Olzinelles (Parc Montnegre-Corredor)

Descripció de la sortida:  Seguint el sender SL-C 79, farem una ullada a com era la vida rural fa només 100 anys.

Hora i lloc de sortida:  8:00 hs, dels antics cinemes de Sant Cugat (davant l’Auditori)

Hora prevista de tornada:  14:00 hs

Itinerari de la sortida:  Sortirem en cotxes de Sant Cugat cap a la B-30 i AP-7 direcció Girona, fins a la sortida 11. Agafarem la C-35 direcció Sant Celoni i, de seguida, el primer trencall a la dreta de la primera rotonda, direcció Olzinelles. Just abans de la BV-5112, un camí de terra a l’esquerra ens portarà a l’aparcament de Can Draper.

Des del roure de can Draper (140 ms), anirem pel camí de la Vall i, de seguida, farem una visita al Pou de Glaç. Seguirem al costat de la Riera per un bosc d’arbres remarcables, passarem pel pont de Can Plana i, arribant a la carretera, anirem a veure el conjunt de la Pega (la font, l’alzina i els antics forns). Per un corriol arribarem a la font del Rector i al conjunt (segles XI/XVI) de l’església de Sant Esteve d’Olzinelles (245 m). Aquí tindrem l’opció de pujar pel SL-C 110 fins a can Puigdemir (320 m) amb una gran vista de Vallgorguina des de dalt. Tornarem per l’altre costat de la riera, passant pel camí de can Valls, la bassa, el pont i la font de l’Aranyal, entre línies d’arbres monumentals. Després anirem pel sot de les Mines a Quatre Camins, on podrem anar al cim de la Pedra Miradora (355 m), mirador de temps passats. Seguirem a la cruïlla del camí de Bocs (320 m) i baixarem al sot de la Remor, arribant novament a la riera, a can Draper i als cotxes (140 m).

Aquesta ruta es pot fer amb nens, reservant-se l’opció de fer la ruta completa o bé tornar al cotxe pel mateix camí d’anada des del moment que s’estimi oportú.

Dades del recorregut (amb opcions):

Desnivell:  +/- 350 m (500)

Distància:  10 km (14,5)

Durada:  3’30 h (4)

Dificultat tècnica:  Baixa

Dificultat física:  Mitjana

Viatge en:  Cotxes particulars (despeses compartides)

Vocal:Jesús Gracia

Assegurança d’accidents obligatòria:  Llicència A de la FEEC o equivalent.

Lloc:  Club Muntanyenc Sant Cugat - Sant Bartomeu, 11 - Sant Cugat del Vallès

Si necessiteu més informació, o ens voleu adreçar alguna consulta en relació a aquest acte, no dubteu a Contactar, i us respondrem el més aviat possible