Saltar a continguts

Esport
Secció de Muntanya
Grup Senders | PR C-50. Sender de Puigcercós Circular

Descripció de la sortida:  Sortirem del petit nucli de Matamala, per creuar la carretera C-26 de les Llosses i pujar fins al Mas Lladrer que la passem per darrera; Arribarem a una pista que anirem seguint fins a les envistes de Viladonja que no cal anar.

En arribar a un revolt molt pronunciat baixarem fins al torrent on el camí es perdedor ja que manquen  les senyals; es cas de que el camí estigui malament podríem anar per la pista que també arriba a la Riera de Merlès. Seguirem per la Baga del Puig on sortirem a una pista avall fins a tornar a trobar la C-26 a l’alçada del Hostal de Cal Ferrer, seguirem per pista fins a una cruïlla on hi ha un pal indicador. Anirem pujant per una zona obaga, mes endavant deixarem la pista seguint un ròssec a la dreta on el PR, va guanyant alçada primer mes suau i mes tard mes intents fins arribar a una casa deshabitada de Comià on sempre tenim que anar per les marques blanques i grogues. Seguirem durant un parell de quilometres fins a la bonica Església preromànica de Sant Pere de Serrallonga. La  petita Ermita es un balcó privilegiat sobre el Lluçanès i es troba en molt bon estat; seguirem per la mateixa pista fins a la casa de Serrallonga on tombem a la dreta i el sender va pujant i voreja el Puigdon, fins que arribarem al Coll del Soler on deixarem la pista i prenem un corriol. En aquest punt es el mes interessant de la sortida ja que un cop a la Carena el camí la va resseguint  per passar el Collet de les Bruixes i s’enfila al Puig Cornador ( cim del Lluçanès de 1228 metres). Baixarem per l’altre vessant encara carenejant fins al Coll Tallat on canviarem de direcció.

Deixarem la pista per on baixem i ens endinsem en una espessa però despullada Fageda per un caminet; passarem per la Font Fosca on ens creuarem per diverses pistes  on caldrà estar atents a les marques, fins arribar davant del nucli de Santa Maria de les Llosses on no hem d’acabar d’arribar, sense creuar la carretera per una pista paral·lela arribarem al la Casa del Bac, i mes tard a Santa Maria de Matamala on donarem per acabada l’etapa.

Hora i lloc de sortida: 7’00 hores del mati. C/ Mina, davant del CAP.

Hora prevista de tornada: 17’45 hores.

Distància: 19 Quilometres.

Temps de caminada: 6’00. Incloent parades i dinar.

Dificultat tècnica:  Mitjana.

Dificultat física: Mitjana.

Desnivell:  +688/-688.

Material necessari: Botes o calçat de muntanya i paravent.

Vocal: Josep M. Bordas,  josebordas@gmail.com

Lloc:  Club Muntanyenc Sant Cugat - Sant Bartomeu, 11 - Sant Cugat del Vallès

Si necessiteu més informació, o ens voleu adreçar alguna consulta en relació a aquest acte, no dubteu a Contactar, i us respondrem el més aviat possible