Inici » Activitats » Grup Muntanya: Serra de Llaberia

Tipus d'activitat

Hora sortida: 6:50h CAP de la Mina

Hora prevista tornada: 19:00h aprox

Itinerari de la sortida: Pratdip – Crestes i Coll de la Seda – Montredon – Portell de la Llenya i Collet dels Colivassos – Llaberia – Coll de la bassa de les Fonts – Portell del Carreter – Portell i Grauets de l’Estudiant – Pratdip

Descripció: Sortirem de Pratdip direcció N pel PR-C 96 que ens portaria a Colldejou. Passat 1 Km el deixem per agafar un corriol a l’esquerra que ens portarà: primerament a les Crestes de la Seda, on hi ha algun pas equipat amb corda, i posteriorment, al Coll de la Seda. Continuem per anar pujant al Mon-redon des d’on gaudirem de bones vistes de las serres de Llaberia, Tivissa, els Ports i el Camp de Tarragona fins el Delta. Continuem cap el Coll de la Llenya i dels Colivassos per encaminar-nos al poble de Llaberia. Sortirem de Llaberia pel PR-C 90 fins el Coll de la Bassa de les Fonts per continuar direcció S amb bones vistes del Mon-redon i les Crestes de la Seda. Abandonem el PR-C 90 per anar al Portell i Grauets de l’Estudiant i anar baixant per tornar a Pratdip.

OPCIÓ CURTA: Arribats al Portell del Bonic o de la Llenya es pot escorçar la sortida anant direcció SO, sense passar per Llaberia, per dirigir-nos al al Coll de la Bassa de les Fonts i continuar fins Pratdip

Desnivell: +650/-650m

Distància: 14 km

Temps de caminada: Unes 7 hores

Dificultat tècnica: moderada. Cal destacar que,  a les Crestes de la Seda, hi uns passos equipats però de no gaire dificultat

Dificultat física: mitja

Material necessari: imprescindible calçat còmode i amb bona adherència, roba adient per caminar per la muntanya segons meteorologia, incloent una peça d’abric, aigua i aliments per sortida d’un dia.

Vocal:   Julián Rodríguez          Correu electrònic: jrodrisan@gmail.com

Viatge en autocar.

Assegurança d’accidents obligatòria. Llicència A de la FEEC o assegurança equivalent del CMSC.