Inici » Activitats » Grup Pas a Pas: de la Valldora a Guixers

Grup Pas a Pas: de la Valldora a Guixers

Grup Pas a Pas: de la Valldora a Guixers

Quan

16 de setembre de 2023    
07:00 - 20:00

Dissabte, 16 de setembre 2023

Vocal: Joan Puigneró

Sortida:   a les 7 h a la parada del autobús del CAP de la Mina.

Hora prevista de tornada:  cap a les 20:00 h

Descripció sortida:

Les serres de Valielles i dels Llengots es troben entre el cingle de Busa i l’Aigua de Valls. Són serrats molt aspres que formen un rosari de penyes punxents. No hi ha gaire ressenyes d’aquest indret. Aïllat pel pantà de la Llosa del Cavall i amb un veí tant atractiu com la serra de Busa,  fa que pocs excursionistes s’hi aventurin.  La dificultat rau en la manca de camins fressats. I quan n’hi ha, no son senyalitzats. I també el desnivell: sense ésser exagerat, obliga a fer sovintejats canvis de cota, fent sifons per passar diversos collets.

Arribarem en autobús a l’aparcament que hi ha al costat de l’ecomuseu de la Vall d’Ora al costat del monument a Guifré el Pelós.

Aparcament (752m). Passem pel costat del mas i ermita de Sant Lleïr del segle XII al marge esquerra de l’aigua d’Ora. Remuntem per una pista resseguint el riu que creuem en el molí de cal Guirre, molí fariner, serradora i ferreria. Pugem per un corriol (GR-1) que va par la marge dreta de la vall d’Ora fins arribar a

Sant Pere de Grau d’Escales (826m).

L’església que avui podem visitar va ser consagrada l’any 913, i va esdevenir un monestir benedictí el 960. Aquesta comunitat va decaure al final del segle XIII però va continuar fent les funcions parroquials fins a principis del XVIII. L’església romànica actual, declarada Bé Cultural d’Interès Nacional, compta amb una sola nau amb planta de creu llatina i tres absis decorats amb arcuacions cegues, molt estès al romànic de la Catalunya medieval.

Continuem al oest del monestir pel corriol que puja per l’esquerra de la canal de Sant Pere, després de recorre uns 500 m trobem la bifurcació del Grau de Valielles, corriol que puja al grau i s’endinsa a l’obaga fins a trobar la rasa de Valielles i les Boixedes de Valielles que atrau afeccionats a la botànica d’arreu per a veure com un arbust que normalment no passa dels dos o tres metres arriben aquí al doble d’alçada., un xic més amunt la casa i l’ermita de Sant Andreu de Valielles.

Sant Andreu de Valielles (1025m).  Es tracta d’un conjunt format per casa, pallissa, cobert, capella i cementiri. Passem pel camí que voreja la capella de Sant Andreu i prenem el camí que puja al NW. El camí, que està fitat amb pedres, ressegueix el marge d’uns camps i entra al bosc al peu de la serra de Bastets que ressegueix d’est a oest. Arribem a una gran fita que ens marca un corriol a la dreta (N) que s’endinsa al bosc i en una curta però intensa pujada ens duu fins al Grauet

Grauet de Valielles (1.172 m,)

Entre el Tossal Gran (a llevant) i els de les Viudes (a ponent).

Un corriol vers el nord entremig d’una espessa obaga ens mena en fort pendent i algunes llaçades, fins a una pista que porta a la casa de colonies d’Aiguavia.

Aiguaviva (842 m) (casa de colònies al terme municipal de Guixers).

Si l’autocar no ens pot recollir a la casa de colònies, prendrem una pista pavimentada que ens portarà a la carretera de Berga a Sant Llorenç de Morunys (LV-4241), entre els quilòmetres 23 i 24, poc abans del pont de Valls (en sentit Sant Llorenç).

Desnivell:  + 550 m/-450m

Distància:  8 Km

Dificultat:  baixa.

Mapa:  Vall de Lord, Port del Compte, Serra del Verd, Serra de Busa . Alpina

Track: Fitxer adjunt.

Responsabilitat:  Tots els participants som els únics responsables de nosaltres mateixos. Els vocals coordinadors no són guies de muntanya, tan sols coordinen la sortida, horaris de trobada, reserves d’allotjament i logístiques vàries.

Observacions:  Tant el track com les dades de l’itinerari poden sofrir modificacions que seran informades, estigueu atents la setmana anterior a la web del club.

El preu de la sortida s’incrementarà 2€ a partir del dimarts 12 de setembre

Viatge en: autocar compartit amb grup muntanya.

Material necessari:  Bones botes, prou aigua i menjar, roba adient per muntanya, etc..

Assegurança d’accidents obligatòria. Llicència A de la FEEC o assegurança equivalent del CMSC.